.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شناسایی موقوفه‌های 400 میلیاردی در مازندران
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از شناسایی موقوفه‌های 400 میلیارد ریالی در دو شهر مازندران خبر داد.
خبرگزاری فارس: شناسایی موقوفه‌های 400 میلیارد ریالی در مازندران

به گزارش شمال نیوزحجت‌الاسلام سیف الله سهرابی در حاشیه سفر به شهرستان محمودآباد در گفت‌وگو با فارس  با گرامیداشت هفته وقف ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم آنچه که مربوط به موقوفات و اماکن متبرکه سراسر مازندران است را در طی این هفته اطلاع‌رسانی کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه یکی از بهترین اعمال انسان نزد خدا عمل به وقف است، تصریح کرد: با توجه به توصیه گهربار رسول گرامی اسلامی(ص) مبنی بر اینکه انسان وقتی از دنیا برود یکی از اعمالی که برایش باقی می‌ماند صدقه جاریه است که وقف به عنوان صدقه جاریه برای انسان محسوب می‌شود.
سهرابی افزود: مهم‌ترین مسئله در مورد وقف ماندگاری آن است یعنی اینکه کسی مال از خود به یادگار گذارد که درآمد حاصل از آن با نیت تعیین شده در جامعه هزینه شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران موقوفات در مازندران را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: اگر بخواهیم در مازندران همه موقوفات را احیا کنیم 90 درصد مسائل اجتماعی، فرهنگی و مذهبی استان را جوابگو خواهیم بود که این مهم نیازمند همکاری و توجه همه مسئولان، ائمه جمعه و جماعات است.
سهرابی ادامه داد: باید در شناسایی و احیای موقوفات در مازندران تلاش داشته باشیم تا پس از احیای موقوفات براساس نیت وقف‌کنندگان در استان هزینه کنیم.
وی با تقدیر از عملکرد خوب و مناسب اصحاب رسانه در انعکاس و اطلاع‌رسانی امور موقوفات اذعان داشت: در طی دو سال اخیر وقف در کشور و استان مازندران به روز شده و احیا شده است و معتقدیم این کار ارزشمند مطبوعات و رسانه‌ها بوده که حق مطلب را در این زمینه خوب ادا کردند.
سهرابی اضافه کرد: 50 درصد از معرفی و فرهنگ‌سازی موقوفات و عمل، احیا، مسائل شرعی و قانونی را رسانه‌ها به درستی انجام داده‌اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه هر ساله سهمیه درباره ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن موقوفات از سوی سازمان متبوع در نظر گرفته می‌شود، افزود: امسال در مازندران به لطف تلاش همکاران در شهرستان‌ها و حمایت مسئولان استان فراتر از سهمیه ابلاغی این مهم را انجام داده‌ایم و در واقع در شناسنامه‌دار کردن و تهیه سند موقوفات رشد 3 برابری نسبت به سهمیه مدنظر داشته‌ایم.
سهرابی مهم‌ترین موقوفات در مازندران که شناسایی، احیا و شناسنامه‌دار شدند را موقوفه 25 هکتاری منطقه بنفشه‌ده چمستان نور که ارزشی بیش از 300 میلیارد ریال داشته و همچنین موقوفه‌ای در نوشهر که ارزشی بیش از 100 میلیارد ریال که مسکونی و صنعتی است عنوان کرد و اضافه کرد: در مجموع حدود 10 موقوفه بزرگ در سال 90 در مازندران شناسنامه‌دار شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران شهرستان محمودآباد را از جمله شهرهایی دانست که موقوفات و امامزاده‌های خوبی دارد، تصریح کرد: موقوفات محمودآباد عمدتا برای عزاداری امام حسین(ع) و تعزیه‌خوانی نیت شده و بیشتر این موقوفات احیا شده‌اند.
استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.19 seconds.